Výchovná činnosť
Výchovná činnosť sa realizuje prostredníctvom výchovných zložiek s prihliadnutím na mentálnu úroveň prijímateľa sociálnej služby, jeho rozumové, zmyslové a somatické schopnosti a možnosti, ako aj vek.
Mimoriadny dôraz je kladený na prácu vychovávateľa, jeho odbornosť, osobnosť, aktivitu, záujem o prácu, empatiu.
Výchovno-vzdelávacia činnosť sa realizuje podľa ročných tématických plánov s prihliadnutím na mentálnu úroveň prijímateľov sociálnej služby v súvislosti s osnovami výchovnej činnosti na jednotlivých oddeleniach, ktoré zahrňujú výchovné zložky:
- rozumová výchova /spoločenská/
- zmyslová výchova
- výchova reči a komunikácie
- pracovná výchova /sebaobsluha/
- telesná výchova
- hudobná výchova
- výtvarná výchova
- estetická výchova
U prijímateľov sociálnej služby s ťažkým mentálnym znevýhodnením pracujeme podľa individuálnych stimulačných okruhov :
- rozvíjanie zmyslových funkcií
- podnecovanie zmyslových funkcií
- podnecovanie poznávacích procesov
- podnecovanie rečovej oblasti – rozvíjanie komunikácie
- podnecovanie v citovej a sociálnej oblasti.
U všetkých prijímateľov sociálnej služby sa zameriavame na čo najvyššiu mieru socializácie na základe vypracovaného programu sociálnej rehabilitácie, podporujeme ich v záujmových činnostiach a vytvárame podmienky na ich sebarealizáciu.